Адвокат Морозов (судовий захист)
Державна
архітектурно-будівельна інспекція України не є контролюючим органом доходів і
зборів
23
квітня 2020 року Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного
адміністративного суду в рамках справ № 804/4815/16,
адміністративне провадження №К/9901/38426/18 (ЄДРСРУ № 88886268), від 10 квітня
2020 року у справі № 810/3653/16,
адміністративне провадження №К/9901/17011/18 (ЄДРСРУ № 88707213) та від 27
листопада 2019 року у справі № 826/26745/15,
касаційне провадження №К/9901/14746/18 (ЄДРСРУ № 85933875) констатував, що
Державна архітектурно-будівельна інспекція України не є контролюючим органом
доходів і зборів.
01.01.2015
набрав чинності Закон № 71-VIII, пунктом 3 Прикінцевих положень якого
встановлено, що у 2015 та 2016 роках перевірки підприємств, установ та
організацій, фізичних осіб - підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів
гривень за попередній календарний рік контролюючими органами здійснюються
виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, за заявкою суб`єкта
господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або згідно з
вимогами Кримінального процесуального кодексу України. Зазначене обмеження не
поширюється:
з
1 січня 2015 року на перевірки суб`єктів господарювання, що ввозять на митну
територію України та/або виробляють та/або реалізують підакцизні товари, на
перевірки дотримання норм законодавства з питань наявності ліцензій, повноти
нарахування та сплати податку на доходи фізичних осіб, єдиного соціального
внеску, відшкодування податку на додану вартість;
з
1 липня 2015 року на перевірки платників єдиного податку другої і третьої
(фізичні особи - підприємці) груп, крім тих, які здійснюють діяльність на
ринках, продаж товарів у дрібнороздрібній торговельній мережі через засоби
пересувної мережі, за винятком платників єдиного податку, визначених пунктом 27
підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень Податкового кодексу України, з
питань дотримання порядку застосування реєстраторів розрахункових операцій.
Цей
Закон направлений на врегулювання відносин, що виникають у сфері справляння
податків і зборів та передбачає внесення змін до податкового законодавства та
за своєю метою та змістом покликаний врегулювати саме податкові, а не будь-які
інші правовідносини, зокрема і ті, які виникають у сфері містобудівної
діяльності.
Відповідно
до статті 1 Податкового кодексу України цей кодекс регулює відносини, що
виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний
перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх
адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію
контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час
здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення
податкового законодавства.
Цим
Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності тих контролюючих органів,
про які йдеться у пункті 41.1 статті 41 цього Кодексу. Зокрема контролюючими
органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що
забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в
частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну
податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію
державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та
реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при
застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з
питань сплати єдиного внеску (далі - центральний орган виконавчої влади, що
забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), його територіальні
органи. У складі контролюючих органів діють підрозділи податкової міліції.
ВИСНОВОК: Таким чином, ДАБІ не є контролюючим органом доходів і
зборів в розумінні вимог пункту 41.1 статті 41 Податкового
кодексу України, а отже посилання позивача на пункт 3 Прикінцевих положень
Закону №71-VIII є помилковим.
Аналогічний
правовий висновок міститься у постановах Верховного Суду від 04.09.2019 у
справі №285/1535/15-а та від 13.11.2019 у
справі №565/1072/16-а (ЄДРСРУ № 85645309).
P.s. Разом з цим, правовідносини,
пов`язані з встановленням обмежень на проведення позапланових перевірок ДАБІ
було врегульовано пунктом 8 Прикінцевих положень Закону №76-VIII від
28.12.2014, відповідно до якого мораторій на проведення перевірок запроваджено
лише на період з січня по червень 2015 року.
Аналогічна
правова позиція висловлена 13 лютого 2020 року Верховним Судом у складі колегії
суддів Касаційного адміністративного суду по справі №
826/8704/16, адміністративне провадження №К/9901/55481/18 (ЄДРСРУ №
87559838).
Матеріал по темі: «Державний архітектурно-будівельний контроль суб`єктів містобудування»
Теги:
дабі, державний архітектурно-будівельний контроль, суб`єкти містобудування,
відповідальність забудовника, замовник будівництва, будівельник, застройщик,
судова практика, Адвокат Морозов
Немає коментарів:
Дописати коментар