Адвокат Морозов (судовий захист)
Підстави для анулювання паспорта прив`язки при
встановленні тимчасових споруд
22 листопада 2024 року Верховний Суд у складі колегії
суддів Касаційного адміністративного суду в рамках справи № 260/4391/21,
адміністративне провадження № К/990/8165/23 (ЄДРСРУ № 123241586) досліджував
питання щодо підстав для анулювання паспорта прив`язки при встановленні
тимчасових споруд.
Положеннями частини четвертої статті 28 Закону України
від 17 лютого 2011 року № 3038-VI «Про регулювання містобудівної діяльності»
(далі також Закон № 3038-VI) визначено, що розміщення тимчасових споруд для
провадження підприємницької діяльності здійснюється в порядку, встановленому
центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної
політики у сфері містобудування, тобто Мінрегіоном.
Механізм розміщення тимчасових споруд для провадження
підприємницької діяльності, в тому числі і отримання паспорта прив`язки
тимчасових споруд та умови анулювання дії паспорту прив`язки тимчасових споруд,
визначено Порядком розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької
діяльності, затвердженим наказом Міністерства регіонального розвитку,
будівництва та житлово-комунального господарства України № 244 від 21 жовтня
2011 року (далі також Порядок № 244).
Відповідно до пункту 1.7 цього нормативного документа,
розміщення окремих ТС здійснюється згідно з цим Порядком.
Пунктом 2.1 Порядку № 244 визначено, що підставою
для розміщення ТС є паспорт прив`язки ТС (додаток 1).
Паспорт прив`язки ТС оформлюється органом з питань
містобудування та архітектури протягом десяти робочих днів з дня подання
зазначеної заяви (пункт 2.7 Порядку № 244).
Згідно із пунктом 2.10 цього Порядку, паспорт
прив`язки ТС оформлюється органом з питань містобудування та архітектури за
формою, наведеною у додатку 1 до цього Порядку.
Відповідно до пункту 2.11 Порядку № 244, паспорт
прив`язки включає: схему розміщення ТС, виконану на топографо-геодезичній
основі у масштабі 1:500, а також схему благоустрою прилеглої території; ескізи
фасадів ТС у кольорі М 1:50 (для стаціонарних ТС); технічні умови щодо
інженерного забезпечення ТС, отримані замовником у балансоутримувача
відповідних мереж; реквізити замовника (найменування, П. І. Б., адреса,
контактна інформація).
Цей перелік документів є вичерпним.
Відповідно до пункту 2.26. дія паспорта прив`язки
ТС анулюється за таких умов:
недотримання вимог паспорта прив`язки ТС при її
встановленні;
невстановлення ТС протягом 6 місяців з дати отримання
паспорта прив`язки ТС;
надання недостовірних відомостей у документах,
зазначених у пункті 2.6 цього Порядку, під час підготовки паспорта прив`язки
ТС.
Слід також вказати, що ненормативні
правові акти місцевого самоврядування є актами одноразового застосування,
вони вичерпують свою дію фактом їхнього виконання, а тому не можуть бути
скасовані чи змінені органом місцевого самоврядування після їх виконання.
ВИСНОВОК: Отже,
недотримання вимог паспорта прив`язки при встановленні ТС є підставою для
анулювання паспорта прив`язки органом, який його видав.
В той же час, орган місцевого самоврядування не
наділений повноваженнями на зміну або
скасування свого рішення ненормативного правового акту виданого виконавчим
органом місцевого самоврядування, оскільки таке рішення може прийняти виключно
суд.
Матеріал по темі: «Ненормативні
правові акти місцевого самоврядування не
можуть бути скасовані чи змінені після їх виконання»
#орган_місцевого_самоврядування, #скасування_акту, #рішення_виконавчого_органу, #місцева_рада, #робочий_орган, #Верховний_суд, #судовий_захист, #Адвокат_ Морозов
Немає коментарів:
Дописати коментар