Адвокат Морозов (судовий захист)
Повноваженнями
щодо розгляду адміністративних справ про порушення військового обліку наділені
виключно керівники ТЦК та СП, а начальники структурних підрозділів РТЦК та СП
таких повноважень не мають
Згідно з ч. 2
ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого
самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах
повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до
приписів ч. 2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи
бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють чи
прийнято оскаржуване рішення на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що
визначені Конституцією та законами України.
Розгляд і
вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності
сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом
їх переконливості (ч. 1ст. 9 КАС України).
Відповідно до
ч. 1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються
її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78цього Кодексу.
Згідно з
положеннями ч. 2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про
протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень
обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності
покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не
може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного
рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих
заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були
отримані з незалежних від нього причин.
Відповідно до
вимог ст.245КУпАП завданням провадження у справах про адміністративне
правопорушення є, зокрема, своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування
обставин кожної справи та вирішення її в точній відповідності із законом.
Згідно з
статтею 278 КУпАП, орган (посадова особа) при підготовці до розгляду справи про
адміністративне правопорушення вирішує такі питання: чи належить до його
компетенції розгляд даної справи; чи правильно складено протокол та інші
матеріали справи про адміністративне правопорушення; чи сповіщено осіб, які
беруть участь у розгляді справи, про час і місце її розгляду; чи витребувано
необхідні додаткові матеріали; чи підлягають задоволенню клопотання особи, яка
притягається де адміністративної відповідальності, потерпілого, їх законних
представників і адвоката.
У відповідності
до ст.235КУпАП територіальні центри комплектування та соціальної підтримки
розглядають справи про адміністративні правопорушення, зокрема про порушення
призовниками, військовозобов`язаними, резервістами правил військового обліку
(стаття 210 КУпАП).
Від імені
територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки розглядати справи
про адміністративне правопорушення і накладати адміністративне стягнення мають
право керівники територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки.
Відповідно до
Положення про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки,
затвердженого Постановою КМУ № 154 від 23.02.2022, територіальні центри
комплектування та соціальної підтримки є органами військового управління, що
забезпечують виконання законодавства з питань військового обов`язку і
військової служби, мобілізаційної підготовки та мобілізації (надалі Положення).
Територіальні
центри комплектування та соціальної підтримки утворюються в Автономній
Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі, інших містах, районах,
районах у містах.
Залежно від
обсягів облікової, призовної та мобілізаційної роботи утворюються районні
(об`єднані районні), міські (районні у містах, об`єднані міські) територіальні
центри комплектування та соціальної підтримки (далі - районні територіальні
центри комплектування та соціальної підтримки).
Територіальні
центри комплектування та соціальної підтримки Автономної Республіки Крим,
областей, мм. Києва та Севастополя є юридичними особами публічного права, мають
самостійний баланс, реєстраційні рахунки в органах Казначейства.
Районні
територіальні центри комплектування та соціальної підтримки є відокремленими
підрозділами відповідних територіальних центрів комплектування та соціальної
підтримки Автономної Республіки Крим, областей, мм. Києва та Севастополя.
З метою
забезпечення виконання завдань та визначених функцій районних територіальних
центрів комплектування та соціальної підтримки у їх складі утворюються
структурні підрозділи (відділи, відділення, групи, служби), які провадять
діяльність відповідно до положення про структурний підрозділ районного
територіального центру комплектування та соціальної підтримки, що
затверджується керівником районного територіального центру комплектування та
соціальної підтримки.
Керівник
територіального центру комплектування та соціальної підтримки має право, в тому
числі, розглядати справи про адміністративні правопорушення, визначені статтею
235Кодексу України, і накладати адміністративні стягнення.
ВИСНОВОК: З наведених
вище положень закону слідує, що повноваженнями щодо розгляду справ про
адміністративні правопорушення, що визначені статтею 235 КУпАП наділені
виключно керівники територіального центру комплектування та соціальної
підтримки, начальники структурних підрозділів РТЦК та СП таких повноважень не
мають (03 червня 2024 року Переяслав-Хмельницький міськрайонний суд
Київської області справа № 373/967/24, номер
провадження 2-а/373/9/24 (ЄДРСРУ № 120617645) та від 06 серпня 2024 року у
справі № 373/1648/24 (ЄДРСРУ № 121119372#).
Матеріал по темі: «Справи
про адміністративні правопорушення, які розглядають ТЦК і СП»
Немає коментарів:
Дописати коментар