Адвокат Морозов (судовий захист)
Наслідки розміщення інформації у закладах ресторанного господарства про
послуги приготування кальянів
26 грудня 2024 року Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного
адміністративного суду в рамках справи № 320/23655/23, адміністративне провадження № К/990/29838/24
(ЄДРСРУ № 124084601) досліджував питання щодо розміщення інформації у закладах
ресторанного господарства про послуги приготування кальянів.
У статті 12 Закону № 2899-IV встановлені обмеження для кожної упаковки тютюнових
виробів, на яких необхідно зазначати основне та додаткове медичне попередження,
супроводжувати додаткові попередження затвердженими малюнками або піктограмами,
розміщеннями в чорного кольору рамці певної ширини та площі попередження,
формат текстового друку тощо.
У пункті 5 частини першої статті 20 Закону № 2899-IV встановлені обмеження
щодо розміщення інформації про тютюнові вироби передбачені у місцях, де ці
вироби реалізуються чи надаються споживачеві, у тому числі на елементах
обладнання та/або оформлення місць торгівлі - не більше одного плаката розміром
не більше 40х30 см на одне місце торгівлі, в якому надається текстова
інформація про наявні в продажу тютюнові вироби та ціни на них.
(!!!) Заклади ресторанного господарства не є місцями, в яких
дозволяється будь-яка реалізація
тютюнових виробів та надання споживачеві послуг приготування кальянів, а
столик ресторану не може вважатися «одним місцем торгівлі».
Тому заклади ресторанного господарства не можуть розміщувати відповідно до
частини восьмої статті 8 Закону № 270/96-ВР інформацію про виробника товару
та/або товар на елементах обладнання та/або оформлення місць надання
послуг.
У такому разі розміщення інформації про тютюнові вироби або пов`язані з цим
послуги в меню закладу ресторанного господарства або на плакатах, підпадає під
заборону реклами та стимулювання продажу тютюнових виробів, знаків для товарів
і послуг.
В абзаці дев`ятому частини другої статті 20 Закону № 2899-IV передбачено
застосування центральним органом
виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері попередження та
зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров`я
населення, фінансових санкцій до суб`єктів господарювання, а саме: у разі
порушення вимог статей 16, 16-1 чи 16-2 цього Закону - тридцять тисяч
гривень, а в разі повторного протягом року вчинення таких порушень - п`ятдесят
тисяч гривень за кожен факт реклами на окремому рекламному носії або кожний
окремий захід з метою стимулювання продажу тютюнових виробів, пристроїв для
споживання тютюнових виробів без їх згоряння, електронних сигарет, заправних
контейнерів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах.
Матеріал
по темі: «Застосування фінансових санкцій за куріння кальянів»
Теги: куріння, табак,
кальян, громадські місця, штраф, фінансові санкції, ресторан, кафе, заборона, Держпродспоживслужба,
судова практика, Верховний суд, Адвокат Морозов
Немає коментарів:
Дописати коментар