05/02/2021

Уповноважений на закриття провадження у справі про адмінправопорушення

 



Особливості закриття провадження у справі за відсутності складу адміністративного правопорушення (на прикладі ДАБК)

01 лютого 2021 року Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду в рамках справи № 500/3491/16-а, адміністративне провадження № К/9901/16301/18 (ЄДРСРУ № 94565945) досліджував впитання щодо особливостей закриття провадження у справі за відсутності складу адміністративного правопорушення (на прикладі ДАБК)

Відповідно до статті 244-6 КупАП органи державного архітектурно-будівельного контролю розглядають справи про адміністративні правопорушення, пов`язані з порушенням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил під час будівництва, порушенням законодавства під час планування та забудови територій та невиконанням законних вимог (приписів) посадових осіб органів державного архітектурно-будівельного контролю.

За правилами частини 1 статті 247 КупАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути  розпочато,  а  розпочате підлягає закриття  за відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.

Системний аналіз вказаних вище норм дає підстави для висновку, що питання про можливість закриття провадження у справі про адміністративне правопорушення може вирішувати орган, який уповноважений законом на розгляд справи про адміністративне правопорушення. В даному випадку - орган державного архітектурно-будівельного контролю.

Таким чином, суд першої інстанції дійшов помилкового висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог в частині закриття провадження у справі за відсутності складу адміністративного правопорушення.

ВИСНОВОК ВС: Якщо  суд, не є органом уповноваженим розглядати справу про адміністративне правопорушення, то і не може закрити таке провадження у справі, навіть за відсутності складу або події адміністративного правопорушення.

 


Немає коментарів:

Дописати коментар

Підвищення кваліфікації Адвоката 2024