Особливості закриття
провадження у справі за відсутності складу адміністративного правопорушення (на
прикладі ДАБК)
01
лютого 2021 року Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного
адміністративного суду в рамках справи №
500/3491/16-а, адміністративне провадження № К/9901/16301/18 (ЄДРСРУ №
94565945) досліджував впитання щодо особливостей закриття провадження у справі
за відсутності складу адміністративного правопорушення (на прикладі ДАБК)
Відповідно
до статті 244-6 КупАП органи державного архітектурно-будівельного контролю
розглядають справи про адміністративні правопорушення, пов`язані з порушенням
вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил під час
будівництва, порушенням законодавства під час планування та забудови територій
та невиконанням законних вимог (приписів) посадових осіб органів державного
архітектурно-будівельного контролю.
За
правилами частини 1 статті 247 КупАП провадження в справі про адміністративне
правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає
закриття за відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.
Системний
аналіз вказаних вище норм дає підстави для висновку, що питання про можливість
закриття провадження у справі про адміністративне правопорушення може вирішувати
орган, який уповноважений
законом на розгляд справи про адміністративне правопорушення. В
даному випадку - орган державного архітектурно-будівельного контролю.
Таким
чином, суд першої інстанції дійшов помилкового висновку про наявність підстав
для задоволення позовних вимог в частині закриття провадження у справі за
відсутності складу адміністративного правопорушення.
ВИСНОВОК ВС: Якщо суд, не є
органом уповноваженим розглядати справу про адміністративне правопорушення, то
і не може закрити таке провадження у справі, навіть за відсутності складу або
події адміністративного правопорушення.
Немає коментарів:
Дописати коментар