Позиція
захисту: У постанові Верховного суду України від
10.09.13 р. по справі № 21-237а13
передбачено наступне: «Загальне поняття
акта перевірки наведено у пункті 3 Порядку оформлення результатів
документальних перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого
законодавства, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України
від 22 грудня 2010 року № 984 (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 12
січня 2011 року за № 34/18772), згідно з яким акт – це службовий документ, який
підтверджує факт проведення документальної перевірки фінансово-господарської
діяльності платника податків і є носієм
доказової інформації про виявлені порушення вимог податкового, валютного та
іншого законодавства.
У цьому
випадку акт перевірки, в якому відображено узагальнений опис виявлених
перевіркою порушень законодавства, що в свою чергу відповідає встановленим
правилам складання акта перевірки, не
є правовим документом, який встановлює відповідальність суб’єкта господарювання
та, відповідно, не є актом індивідуальної дії у розумінні частини першої статті
17 КАС.
За
змістом частини першої статті 13 Закону № 2939-XII дії або бездіяльність
службових осіб державної контрольно-ревізійної служби можуть бути оскаржені в
судовому або адміністративному порядку.
Диспозиція
цієї статті передбачає оскарження дій службової особи, які пов’язані з
порушенням порядку проведення перевірки (ревізії), наприклад із порушенням
трудового розпорядку такою особою під час проведення ревізії; дій, які
полягають у перевищенні повноважень службовою особою щодо обмеження прав у
можливості ознайомлення з результатами контрольного заходу, (ревізії); дій щодо
проведення ревізії без установлених законом підстав та/або з порушенням чинного
законодавства тощо.
Дії
службової особи щодо включення до акта певних висновків не можуть бути
предметом розгляду у суді, оскільки відповідно до пункту 3 Порядку проведення
інспектування державною контрольно-ревізійною службою, затвердженого постановою
Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2006 року № 550 (у редакції, чинній на
час виникнення спірних відносин), заперечення, зауваження до акта ревізії (за
їх наявності) та висновки на них є невід’ємною частиною акта. Це свідчить про те, що дії, пов’язані з
включенням до акта висновків, є обов’язковими, тоді як самі висновки такими не
є.
Обов’язковою
ознакою дій суб’єкта владних повноважень, які можуть бути оскаржені до суду, є
те, що вони безпосередньо породжують певні правові наслідки для суб’єктів
відповідних правовідносин і мають обов’язковий характер. Висновки, викладені у акті, не породжують обов’язкових юридичних
наслідків. Водночас судження контролюючого органу про нікчемність
окремих угод є висновками тільки контролюючого органу, зазначення яких в акті
перевірки не суперечить чинному законодавству. Такі твердження акта можуть бути
підтверджені або спростовані судом у разі спору про законність рішень, дій, в
основу яких покладені згадувані висновки акта».
Немає коментарів:
Дописати коментар