21/03/2022

Використання арештованих коштів в умовах воєнного стану

 



Кабінет Міністрів України дозволив громадянам користуватися грошовими коштами з арештованих рахунків

2 березня 2022 р. Кабінет Міністрів України видав розпорядження «Про забезпечення здійснення розрахунків населення в умовах воєнного стану» № 198-р яким відповідно до статті 12-1 Закону України “Про правовий режим воєнного стану”, Указу Президента України від 24 лютого 2022 р. № 64 “Про введення воєнного стану в Україні” та з метою забезпечення життєдіяльності населення в умовах воєнного стану дозволити фізичним особам здійснювати видаткові операції з рахунків, на які накладено арешт органами державної виконавчої служби, приватними виконавцями, без урахування такого арешту за умови, якщо сума стягнення за виконавчим документом щодо такої особи не перевищує 100000 (сто тисяч) гривень.

Це розпорядження застосовується до припинення чи скасування воєнного стану.

(!!!) Також Мін‘юстом скеровано до Пенсійного фонду України листа щодо припинення відрахувань із пенсій боржників за постановами державних та приватних виконавців.

Окрім цього, Мін‘юстом скеровано до Національного банку України листа та вжито заходів щодо надання можливості боржникам-фізичним особам здійснювати видаткові операції з рахунків в межах відповідної суми, без урахування раніше накладеного арешту, про що буде прийнято відповідний нормативно-правовий акт.

 

Матеріал по темі: «Податки,відмивання коштів, кредит та іпотека в умовах воєнного стану»

 


«НІ ВІЙНІ», «НЕТ ВОЙНЕ»,  «NO WAR»; «НІ ВІЙНІ», «НЕТ ВОЙНЕ»,  «NO WAR»; «НІ ВІЙНІ», «НЕТ ВОЙНЕ»,  «NO WAR»; «НІ ВІЙНІ», «НЕТ ВОЙНЕ»,  «NO WAR»; «НІ ВІЙНІ», «НЕТ ВОЙНЕ»,  «NO WAR» 


20/03/2022

Податки, відмивання коштів, кредит та іпотека в умовах воєнного стану

 



Податкові пільги, особливості кредитування та відповідальності, іпотечні відносини, відмивання коштів злочинним шляхом та інші правовідносини в умовах воєнного стану

15.03.2022 р. Верховною радою України прийнято Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» № 2120-ІХ, що був опублікований та набрав чинності 17.03.2022 р.

Податкові пільги (в період воєнного стану):

  • не вважаються реалізацією пального операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України, що здійснюються у зв’язку з примусовим відчуженням або вилученням такого пального для потреб держави або ЗСУ;
  • щодо включення до складу податкового кредиту звітного періоду суми податку на додану вартість, сплачені (нараховані) у складі вартості придбаних товарів послуг, на підставі наявних у платника первинних (розрахункових) документів, складених (отриманих) платником податку за операціями з придбання товарів/послуг відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" без реєстрації податкових накладних в ЄРПН, але з подальшим обов’язком зареєструвати накладну на протязі 6 місяців з дня закінчення воєнного стану;
  • на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану зупиняється перебіг строків, визначених цим Податковим Кодексом, іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи;
  • розширено перелік доходів, які не підлягають оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб для благодійників та благодійних організацій, в тому числі передбачено податкову знижку в кінці року в залежності від пожертвувань та віднесення на витрати еквівалент пожертвувань;
  • не вважаються використаними платником податку в неоподатковуваних податком на додану вартість операціях або операціях, що не є господарською діяльністю платника податку, товари знищені (втрачені) внаслідок дії обставин непереборної сили у період дії воєнного, надзвичайного стану або передані Державі;
  • фізичні особи - підприємці - платники єдиного податку першої та другої групи мають право не сплачувати єдиний податок;
  • Платниками єдиного податку третьої групи можуть бути ФОП та юридичні особи з обсягом доходу до 10 мільярдів гривень та без обмеження кількості працівників;
  • Відсоткова ставка єдиного податку для платників єдиного податку третьої групи встановлюється у розмірі 2 відсотки доходу;
  • Податкові перевірки не розпочинаються, а розпочаті перевірки зупиняються, крім: камеральних та фактичних перевірок;
  • на період з 1 березня 2022 року по 31 грудня року, наступного за роком, у якому припинено або скасовано воєнний, надзвичайний стан, не нараховується та не сплачується плата за землю на територіях де велись бойові дії або тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації (перелік формує КабМін);
  • майно платника податків звільняється з податкової застави з дня отримання рішення керівника військово-цивільної адміністрації про вилучення майна без застосування вимог статті 92 цього Кодексу.

Іпотека:

Закону України "Про іпотеку" доповнено пунктом 5-2 такого змісту:

У період дії в Україні воєнного, надзвичайного стану та у тридцятиденний строк після його припинення або скасування щодо нерухомого майна (нерухомості), що належить фізичним особам та перебуває в іпотеці за споживчими кредитами, зупиняється:

  • дія статті 37 (у частині реалізації права іпотекодержателя на набуття права власності на предмет іпотеки);
  • статті 38 (у частині реалізації права іпотекодержателя на продаж предмета іпотеки);
  • статті 40 (у частині виселення мешканців із житлових будинків та приміщень, переданих в іпотеку, щодо яких є судове рішення про звернення стягнення на такі об’єкти);
  • статей 41, 47 (у частині реалізації предмета іпотеки на електронних торгах) цього Закону.

Положення абзацу першого цього пункту не поширюються на нерухоме майно (нерухомість), оформлене в іпотеку з метою забезпечення виконання зобов’язань за договорами, укладеними після дня набрання чинності цим Законом України або якщо за погодженням сторін вносилися зміни в частині продовження строків виконання зобов’язань та/або зменшення розміру процентів, штрафних санкцій".

Кредити: 

Внесені зміни до Цивільного кодексу України, зокрема у період дії в Україні воєнного, надзвичайного стану та у тридцятиденний строк після його припинення або скасування у разі прострочення позичальником виконання грошового зобов’язання за договором, відповідно до якого позичальнику було надано кредит (позику) банком або іншим кредитодавцем (позикодавцем), позичальник звільняється від відповідальності, визначеної статтею 625 цього Кодексу, а також від обов’язку сплати на користь кредитодавця (позикодавця) неустойки (штрафу, пені) за таке прострочення. Установити, що неустойка (штраф, пеня) та інші платежі, сплата яких передбачена відповідними договорами, нараховані включно з 24 лютого 2022 року за прострочення виконання (невиконання, часткове виконання) за такими договорами, підлягають списанню кредитодавцем (позикодавцем).

Внесені зміни до Закону України "Про споживче кредитування", зокрема: у період дії в Україні воєнного, надзвичайного стану та у тридцятиденний строк після дня його припинення або скасування у разі прострочення споживачем виконання зобов’язань за договором про споживчий кредит споживач звільняється від відповідальності перед кредитодавцем за таке прострочення. У разі допущення такого прострочення споживач звільняється, зокрема, від обов’язку сплати кредитодавцю неустойки (штрафу, пені) та інших платежів, сплата яких передбачена договором про споживчий кредит за прострочення виконання (невиконання, часткове виконання) споживачем зобов’язань за таким договором. Забороняється збільшення процентної ставки за користування кредитом з причин інших, ніж передбачені частиною четвертою статті 1056-1 Цивільного кодексу України, у разі невиконання зобов’язань за договором про споживчий кредит у період, зазначений у цьому пункті. Норми цього пункту поширюються, у тому числі, на кредити, визначені частиною другою статті 3 цього Закону, неустойка (штраф, пеня) нараховані включно з 24 лютого 2022 року за прострочення виконання (невиконання, часткове виконання) за таким договором, підлягають списанню кредитодавцем.

Легалізації (відмивання) доходів:

Внесені зміни до Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення", зокрема на період до припинення або скасування воєнного стану в Україні:

  • банк не вживає заходів для встановлення джерел походження коштів при їх внесенні клієнтом - фізичною особою у готівковій формі на його поточний рахунок;
  • банкам забороняється здійснювати видаткові операції (зокрема, видавати кошти у готівковій формі, проводити їх переказ) за рахунками клієнтів - фізичних осіб з коштами, зазначеними в абзаці другому цього пункту, крім випадків переказу таких коштів на спеціальні рахунки, відкриті Національним банком України для підтримки Збройних Сил України та/або для гуманітарної допомоги українцям, постраждалим від дій держави-агресора Російської Федерації, а також для придбання облігацій внутрішньої державної позики "Військові облігації".
  • У разі наявності підозри, що внесені клієнтом банку - фізичною особою готівкові кошти є активами, пов’язаними з тероризмом та його фінансуванням, розповсюдженням зброї масового знищення та його фінансуванням, банк зобов’язаний негайно, без попереднього повідомлення клієнта - фізичної особи, заморозити ці активи (що доречі не виключає цивільно-правової відповідальності банку) та негайно повідомити Службу безпеки України та розморозити активи не пізніше наступного робочого дня з дня надходження від Служби безпеки України.

 

Матеріал по темі: «Загальні заходи правового режиму в умовах воєнного стану»

 

«НІ ВІЙНІ», «НЕТ ВОЙНЕ»,  «NO WAR»; «НІ ВІЙНІ», «НЕТ ВОЙНЕ»,  «NO WAR»; «НІ ВІЙНІ», «НЕТ ВОЙНЕ»,  «NO WAR»; «НІ ВІЙНІ», «НЕТ ВОЙНЕ»,  «NO WAR»; «НІ ВІЙНІ», «НЕТ ВОЙНЕ»,  «NO WAR» 

 


Оплата комуналки в період воєнного стану

 



Особливості (НЕ) оплати житлово-комунальних послуг в період воєнного стану

05 березня 2022 р. Кабінет Міністрів України прийняв постанову № 206 «Деякі питання оплати житлово-комунальних послуг в період воєнного стану».

Так, 15.03.2022 р. Верховною радою України затверджено Указ Президента України від 14 березня 2022 року № 133/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», яким на часткову зміну статті 1 Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ, строк дії воєнного стану в Україні продовжується з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб.

Окрім цього, Торгово-промислова палата України 28.02.2022 р. на підставі ст. ст. 14, 141 Закону України "Про торгово-промислові палати в Україні" від 02.12.97 N 671/97-ВР, Статуту ТПП України у листі за N 2024/02.0-7.1 засвідчує форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили): військову агресію Російської Федерації проти України, що стало підставою введення воєнного стану із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року N 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні".

Враховуючи це, ТПП України підтверджує, що зазначені обставини з 24 лютого 2022 року до їх офіційного закінчення є надзвичайними, невідворотними та об'єктивними обставинами для суб'єктів господарської діяльності та/або фізичних осіб по договору, окремим податковим та/чи іншим зобов'язанням/обов'язком, виконання яких(-го) настало згідно з умовами договору, контракту, угоди, законодавчих чи інших нормативних актів і виконання відповідно яких(-го) стало неможливим у встановлений термін внаслідок настання таких форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили).

З урахуванням вказаного, в умовах воєнного стану, Кабінет Міністрів України постановляє:

Установити, що з 24 лютого 2022 року і до припинення чи скасування воєнного стану в Україні забороняється:

  • нарахування та стягнення неустойки (штрафів, пені), інфляційних нарахувань, процентів річних, нарахованих на заборгованість, утворену за несвоєчасне та/або неповне внесення населенням плати за житлово-комунальні послуги;
  • припинення/зупинення надання житлово-комунальних послуг населенню у разі їх неоплати або оплати не в повному обсязі.

Більше того, для підтримки населення 07 березня 2022 р. Кабінетом Міністрів України прийнято Постанову № 215 «Про особливості нарахування та виплати грошових допомог, пільг та житлових субсидій на період дії воєнного стану».

Метою даної Постанови є забезпечення механізму нарахування та виплати грошових допомог, пільг та житлових субсидій на період дії воєнного стану на території адміністративно-територіальних одиниць, де структурні підрозділи з питань соціального захисту населення не мають можливості забезпечити підготовку виплатних документів та проведення фінансування.

Так, п.п. 1 п. 1 Постанови КМУ передбачає, що виплату грошових допомог, пільг та житлових субсидій здійснює акціонерне товариство “Державний ощадний банк України” шляхом перерахування коштів на банківський рахунок (за стандартом IBAN) в банку, в якому відкрито рахунок одержувача, або здійснення грошових переказів через міжнародну платіжну систему “MY TRANSFER”, а п.п 2 вказнної норми передбачає, що  фінансування виплат грошових допомог, пільг та житлових субсидій проводиться Міністерством соціальної політики на підставі наявних в базах даних державного підприємства “Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики” даних щодо одержувачів грошових допомог, пільг та житлових субсидій.

В подальшому орган соціального захисту населення протягом двох місяців з дати припинення чи скасування дії правового режиму воєнного стану проводить звірку інформації про виплачені згідно з цією постановою грошові допомоги, пільги та житлові субсидії з метою запобігання повторній виплаті та у разі потреби проводить перерахунок їх розміру (п. 3 Постанови КМУ).

ВИСНОВОК: Таким чином, вищевказані норми не звільняють Споживачів від оплати житлово-комунальних послуг на період воєнного стану, а допомагають залишитися з газом, світлом, теплом … на період надзвичайної ситуації, навіть якщо немає фінансової можливості оплатити кошти за надані житлово-комунальні послуги.

 

P.s. Автор закликає споживачів оплачувати житлово-комунальні послуги (за фінансової можливості), адже саме від стабільної роботи комунальних служб залежить якість нашого життя та і взагалі стан здоров’я нашого населення.

 

Матеріал по темі: «Особливості оподаткування у воєнний період в Україні»

 

 

«НІ ВІЙНІ», «НЕТ ВОЙНЕ»,  «NO WAR»; «НІ ВІЙНІ», «НЕТ ВОЙНЕ»,  «NO WAR»; «НІ ВІЙНІ», «НЕТ ВОЙНЕ»,  «NO WAR»; «НІ ВІЙНІ», «НЕТ ВОЙНЕ»,  «NO WAR»; «НІ ВІЙНІ», «НЕТ ВОЙНЕ»,  «NO WAR» 


18/03/2022

Робота Укрпошти в умовах воєнного стану

 


Особливості роботи акціонерного товариства “Укрпошта” в умовах воєнного стану

17 березня 2022 р. № 305 Кабінетом Міністрів України прийнято постанову «Про особливості роботи акціонерного товариства “Укрпошта” в умовах воєнного стану».

Метою прийняття вищевказаної Постанови є недопущення соціальної та продовольчої кризи, за допомогою наступних заходів:

  • забезпечення доставки пенсій і грошової допомоги громадянам (за наявності технічної можливості);
  • здійснення доставки ліків, гуманітарної допомоги, поштових відправлень та періодичних друкованих видань (за наявності технічної можливості);
  • здійснення безоплатного перевезення майна вітчизняних підприємств, установ та організацій згідно з переліком, який формується Міністерством економіки і передається до Міністерства інфраструктури.

Для досягнення цієї мети установлено:

  • АТ “Укрпошта” для виконання завдань з перевезення майна вітчизняних підприємств, установ та організацій має право залучати на договірних засадах суб’єктів господарювання, що здійснюють автомобільні перевезення, визначати тариф на такі перевезення і здійснювати оплату відповідних послуг з рахунка АТ “Укрпошта”;
  • автотранспортним засобам, працівникам АТ “Укрпошта”, які супроводжують їх, і працівникам АТ “Укрпошта”, задіяним у наданні послуг та виробничих процесах, надається право позачергового проїзду (крім автотранспортних засобів Збройних Сил, Міністерства внутрішніх справ, Служби безпеки, Державної служби з надзвичайних ситуацій, Національної поліції та спеціалізованого санітарного транспорту) через блок-пости (штучні споруди), зокрема у разі потреби — під час комендантської години, на підставі дозволу;
  • витрати АТ “Укрпошта”, здійснені на виконання цієї постанови, відносяться на результати фінансово-господарської діяльності, а у разі недостатності за рахунок коштів резервного фонду державного бюджету (за окремим рішенням Кабінету Міністрів України).

Серед іншого, обмежено вилучення (примусове відчуження) зброї та боєприпасів до неї, бронежилетів, що перебувають на балансі АТ “Укрпошта”, залучення автотранспортних засобів, які належать або перебувають у користуванні АТ “Укрпошта” на договірних засадах (п. 3 Постанови), а також звільнено від обов’язку передачі транспортних засобів і техніки військовим формуванням (Збройним Силам) (п. 4 Постанови).

Органи влади зобов’язані сприяти виконанню АТ “Укрпошта” покладених на неї завдань (п. 6 Постанови), а мережам автозаправних комплексів необхідно забезпечити заправку (відпуск пального) автотранспортних засобів АТ “Укрпошта” позачергово без обмежень за кількістю автотранспортних засобів та обсягом пального (п. 7 Постанови).

ВИСНОВОК: Уряд України, з правової точки зору, забезпечив діяльність Акціонерного товариства “Укрпошта” в умовах воєнного стану, для забезпечення виконання покладених на нього завдань.

 

Матеріал по темі: «Загальні заходи правового режиму в умовах воєнного стану»

 

«НІ ВІЙНІ», «НЕТ ВОЙНЕ»,  «NO WAR»; «НІ ВІЙНІ», «НЕТ ВОЙНЕ»,  «NO WAR»; «НІ ВІЙНІ», «НЕТ ВОЙНЕ»,  «NO WAR»; «НІ ВІЙНІ», «НЕТ ВОЙНЕ»,  «NO WAR»; «НІ ВІЙНІ», «НЕТ ВОЙНЕ»,  «NO WAR» 

 

 

 


17/03/2022

Досудове розслідування та строки тримання під вартою в умовах воєнного стану

 



Особливий режим досудового розслідування та продовження строків тримання під вартою під час судового провадження в умовах воєнного, надзвичайного стану або у районі проведення антитерористичної операції

03.03.2022 р. Верховною Радою України прийнято Закон України «Про внесення змін до Кримінального процесуального кодексу України та Закону України "Про попереднє ув’язнення" щодо додаткового регулювання забезпечення діяльності правоохоронних органів в умовах воєнного стану» № 2111-IX, набуття чинності 08.03.2022 р.

Відповідно до Пояснювальної записки до Закону вбачається, що  із введенням воєнного стану в Україні почав діяти особливий режим досудового розслідування, передбачений статтею 615 КПК України, відповідно до якого окремі повноваження слідчого судді покладатимуться на прокурора.

Законопроектом вносяться зміни до статті 615 Кримінального процесуального кодексу України, які покликані вирішити наступні питання:

1) визначити рівень прокурора, який вправі здійснювати передбачені вказаною статтею повноваження слідчого судді, наділивши таким правом керівника відповідного органу прокуратури;

2) розширити перелік злочинів, за які відповідно до вказаної статті може бути застосовано тримання під вартою до 30 днів: ст. 115 (умисне вбивство), ст. 121 (Умисне тяжке тілесне ушкодження), ст. 127 (Катування), ст. 146 (Незаконне позбавлення волі або викрадення людини), ст. 146-1 (Насильницьке зникнення), ст.147 (Захоплення заручників), ст. 152 (Зґвалтування), ст. 186 (Грабіж), ст. 187(Розбій) та інші;

3) унормувати початок досудового розслідування та фіксування руху кримінального провадження у разі відсутності доступу до ЄРДР;

4) зробити можливим продовження прокурором строків досудового розслідування, строків тримання під вартою з повідомленням про такі рішення відповідний суд, визначений ДСА України;

5) визначити як підставу для зупинення кримінального провадження -неможливість звернення з обвинувальним актом до суду у зв’язку з військовими діями, з подальшим його відновленням;

6) унормувати питання продовження строків тримання під вартою у разі неможливості проведення підготовчого судового засідання або судового розгляду;

7) передбачити можливість судового оскарження рішень прокурора, прийнятих у порядку ст. 615 КПК України.

Також проектом вносяться похідні зміни до Закону України «Про попереднє ув’язнення».

З урахуванням вказаного вище статтю 615  КПК виклали в наступній  редакції:

1.    У разі введення в Україні або окремих її місцевостях (адміністративній території) воєнного, надзвичайного стану, проведення антитерористичної операції чи заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації та/або інших держав проти України та якщо:

1) відсутня технічна можливість доступу до Єдиного реєстру досудових розслідувань - рішення про початок досудового розслідування приймає слідчий, прокурор, про що виноситься відповідна постанова; відомості, що підлягають внесенню до Єдиного реєстру досудових розслідувань, вносяться до нього за першої можливості, а процесуальні дії під час кримінального провадження фіксуються у відповідних процесуальних документах, а також за допомогою технічних засобів фіксування кримінального провадження, крім випадків, якщо фіксування за допомогою технічних засобів неможливе з технічних причин;

2) відсутня об’єктивна можливість виконання у встановлені законом строки слідчим суддею повноважень, передбачених статтями 140, 163, 164, 170, 173, 189, 233, 234, 235, 245, 247, 248 та 294 цього Кодексу, а також повноважень щодо обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою на строк до 30 діб до осіб, які підозрюються у вчиненні злочинів, передбачених статтями 109-115, 121, 127, 146, 146-1, 147, 152, 153, 185, 186, 187, 189-191, 201, 258-258-5, 260-263-1, 294, 348, 349, 365, 377-379, 402-444 Кримінального кодексу України, а у виняткових випадках також у вчиненні інших тяжких чи особливо тяжких злочинів, якщо затримка в обранні запобіжного заходу може призвести до втрати слідів кримінального правопорушення чи втечі особи, яка підозрюється у вчиненні таких злочинів, - такі повноваження виконує керівник відповідного органу прокуратури з урахуванням вимог глави 37 цього Кодексу за клопотанням прокурора або за клопотанням слідчого, погодженим з прокурором;

3) відсутня об’єктивна можливість звернення до суду з обвинувальним актом - строк досудового розслідування у кримінальному провадженні зупиняється та підлягає поновленню, якщо підстави для зупинення перестали існувати. До зупинення досудового розслідування прокурор зобов’язаний вирішити питання про продовження строку тримання під вартою.

2.    Строк дії ухвали слідчого судді про тримання під вартою чи постанови прокурора про тримання під вартою, прийнятої відповідно до вимог та з урахуванням обставин, передбачених цією статтею, може бути продовжений до одного місяця керівником відповідного органу прокуратури за клопотанням прокурора або за клопотанням слідчого, погодженим з прокурором. Строк тримання під вартою може продовжуватися неодноразово в межах строку досудового розслідування. 

3.    Про рішення, прийняті прокурором у випадках та порядку, передбачених цією статтею, невідкладно за першої можливості повідомляється прокурор вищого рівня, а також суд згідно з переліком, визначеним Державною судовою адміністрацією України, з наданням копій відповідних документів не пізніше 10 днів з дня повідомлення.

4.    Скарги на рішення, дії чи бездіяльність прокурора, прийняті або вчинені на виконання повноважень, визначених частиною першою цієї статті, розглядаються судом, у межах територіальної юрисдикції якого вчинено кримінальне правопорушення, після забезпечення його функціонування в іншій місцевості або найбільш територіально наближеним до нього судом.

5.    У разі неможливості проведення підготовчого судового засідання обраний під час досудового розслідування запобіжний захід у вигляді тримання під вартою вважається продовженим до вирішення відповідного питання у підготовчому судовому засіданні, але не більше ніж на два місяці.

6.    У разі закінчення строку дії ухвали суду про тримання під вартою та неможливості розгляду судом питання про продовження строку тримання під вартою в установленому цим Кодексом порядку обраний запобіжний захід у вигляді тримання під вартою вважаться продовженим до вирішення відповідного питання судом, але не більше ніж на два місяці".

 

Матеріал по темі: «Загальні заходи правового режиму в умовах воєнного стану»

 



«НІ ВІЙНІ», «НЕТ ВОЙНЕ»,  «NO WAR»; «НІ ВІЙНІ», «НЕТ ВОЙНЕ»,  «NO WAR»; «НІ ВІЙНІ», «НЕТ ВОЙНЕ»,  «NO WAR»; «НІ ВІЙНІ», «НЕТ ВОЙНЕ»,  «NO WAR»; «НІ ВІЙНІ», «НЕТ ВОЙНЕ»,  «NO WAR» 


16/03/2022

Застосування єДокумента (паспорт, посвідчення водія) в період дії воєнного стану

 



Постанова КМУ: єДокумент є документом, що посвідчує особу в період дії воєнного стану

10 березня 2022 р. Кабінетом Міністрів України  була прийнята постанова № 248 «Деякі питання застосування єДокумента в період дії воєнного стану» (надалі – «Постанова»)

П. 1 Постанови КМУ передбачає, що Кабінет Міністрів України постановляє погодитися з пропозицією Міністерства цифрової трансформації стосовно застосування єДокумента, який є документом, що посвідчує особу в період дії воєнного стану, у формі відображення в електронній формі інформації, що ідентифікує особу та міститься в паспорті громадянина України та/або в паспорті громадянина України для виїзду за кордон, та/або в посвідченні водія, а п. 2 Постанови КМУ затверджено «Порядок застосування єДокумента в період дії воєнного стану» (надалі – «Порядок»).

Порядок визначає процедуру формування, пред’явлення та встановлення достовірності єДокумента, який є документом, що посвідчує особу в період дії воєнного стану, у формі відображення в електронній формі інформації, що ідентифікує особу та міститься в паспорті громадянина України та/або в паспорті громадянина України для виїзду за кордон, та/або в посвідченні водія разом з унікальним електронним ідентифікатором (QR-кодом), який забезпечує перевірку зазначеної інформації (п. 1 Порядку)

Для формування та використання єДокумента особі необхідно встановити мобільний додаток Порталу Дія (Дія) на електронний пристрій, критерії якого підтримують використання такого додатка, підключений до Інтернету, і пройти електронну ідентифікацію та автентифікацію користувачів із застосуванням механізму, передбаченого для безконтактних електронних носіїв, імплантованих до документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України відповідно до рекомендацій Міжнародної організації цивільної авіації або з використанням інтегрованої системи електронної ідентифікації, електронних підписів, що базуються на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України “Про електронні довірчі послуги”, а також інших засобів ідентифікації, які дають змогу однозначно встановити фізичну особу (п. 3 Порядку).

(!!!) Особливістю використання еДокументу є  те, що особа пред’являє єДокумента на електронному пристрої, критерії якого підтримують використання мобільного додатка Порталу Дія (Дія), без додаткового пред’явлення документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України (п. 5 Порядку).

В свою чергу, перевірка єДокумента здійснюється з використанням унікального електронного ідентифікатора (QR-коду) і є обов’язковою умовою його використання особою та забезпечується з використанням засобів Порталу Дія, зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія) (п. 8 Порядку).

ВИСНОВОК: Застосування єДокумента за допомогою мобільного додатку Порталу Дія (Дія) в період дії воєнного стану є достатньої підставою для ідентифікування особи без використання паперових документів.

 

Матеріал по темі: «Загальні заходи правового режиму в умовах воєнного стану»

 

«НІ ВОЙНІ», «НЕТ ВОЙНЕ»,  «NO WAR»; «НІ ВОЙНІ», «НЕТ ВОЙНЕ»,  «NO WAR»; «НІ ВОЙНІ», «НЕТ ВОЙНЕ»,  «NO WAR»; «НІ ВОЙНІ», «НЕТ ВОЙНЕ»,  «NO WAR»; «НІ ВОЙНІ», «НЕТ ВОЙНЕ»,  «NO WAR»

 



Підвищення кваліфікації Адвоката 2023 р.

Сертифікат підвищення кваліфікації Адвоката 2023 р.