06/04/2022

Проект Закону про компенсацію за знищене нерухоме майно (отримувач компенсації)

 



Проект Закону про компенсацію за знищене нерухоме майно внаслідок бойових дій спричинених військовою агресією РФ (Стаття 2. Отримувачі компенсації; Стаття 3. Подання заяви про надання компенсації)

На сайті Верховної Ради України з’явився текст проекту Закону України «Прокомпенсацію за пошкодження та знищення окремих категорій об’єктів нерухомогомайна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричиненихвійськовою агресією Російської Федерації».

Опис статей :

  • Стаття 2. Отримувачі компенсації;
  • Стаття 3. Подання заяви про надання компенсації

Стаття 2 Проекту Закону «Отримувачі компенсації» передбачає, що на отримання компенсації мають право:

1) фізичні особи – громадяни України, які є:

а) власниками пошкоджених та/або знищених об’єктів нерухомого майна;

б) особами, які здійснили інвестування та фінансування будівництва об'єктів житлового будівництва щодо яких отримано право на виконання будівельних робіт та які не прийнято в експлуатацію;

в) членами житлово-будівельних (житлових) кооперативів, які викупили квартиру, інше житлове приміщення кооперативу, але не оформили право власності на нього;

г) спадкоємцями осіб, визначених підпунктами “а” - “в” цього пункту.

Примітка: Таким чином, в даній частині статі Законодавець включив всі категорії фізичних осіб, які вже є власниками нерухомості, а також (що вкрай важливо!!!) є тільки «гіпотетичними власниками нерухомості»: інвесторами або власниками «будівельних матеріалів».

2) об’єднаннями співвласників багатоквартирних будинків, управителями багатоквартирних будинків, житлово-будівельними (житловими) кооперативами, які здійснюють утримання відповідних будинків, щодо відновлення пошкодженого спільного майна багатоквартирного будинку.

Примітка: Вказана частина, з урахуванням контексту Закону, передбачає захист не тільки для власників індивідуально-визначеного майна, а загального. Наприклад: чердак, підвал, сходи і т.і.

ВАЖЛИВО: Також Законодавець наголошує, що при реалізації положень цього Закону не допускається застосування привілеїв чи обмежень до осіб за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, мовними або іншими ознаками.

Стаття 3 Проекту Закону «Подання заяви про надання компенсації» встановлює, що заява про надання компенсації подається до Комісії з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені та знищені об’єкти нерухомого майна  внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації (далі - Комісія з розгляду питань щодо надання компенсації). Така заява подається під час дії воєнного стану та протягом 90 календарних днів з дати його закінчення на території, на якій знаходиться (знаходився) пошкоджений або знищений об’єкт нерухомого майна. Заява подається щодо кожного пошкодженого або знищеного об’єкта нерухомого майна окремо.

Форми заяви про надання компенсації:

1) в електронній формі через Єдиний державний вебпортал електронних послуг, а також через мобільний додаток Єдиного державного вебпорталу електронних послуг - громадянином України;

2) в паперовій формі через центр надання адміністративних послуг, органи соціального захисту населення, або  нотаріуса.

Примітка: Заяву на компенсацію буде розглядати Комісія по місцезнаходженню майна, яку може подати фізична особа не тільки під час дії воєнного стану, а й протягом 90 днів після його закінчення. Шляхи подачі, скоріш за все будуть через портал «Дія» або в паперовій формі до ЦНАП чи будь-якого нотаріуса.

1.      У разі якщо пошкоджений або знищений об’єкт нерухомого майна перебуває у спільній власності, заява про надання компенсації може бути подана одним із співвласників такого об’єкту. Заява подана одним зі співвласників вважається поданою всіма співвласниками.

2.     З метою прийняття заяв про надання компенсації центри надання адміністративних послуг та органи соціального захисту населення забезпечують виїзні пункти прийому таких заяв.

3.     Подача заяви про надання компенсації здійснюється незалежно від місця проживання (перебування) фізичної особи або місцезнаходження юридичної особи.

1.      У заяві про надання компенсації зазначаються:

1) відомості про особу, об’єкт нерухомого майна якої пошкоджено або знищено;

2) відомості про пошкоджений або знищений об’єкт нерухомого майна;

3) реєстраційний номер звіту про оцінку вартості відновлення пошкодженого об’єкта нерухомого майна (звіту про оцінку вартості відновлення пошкодженого спільного майна багатоквартирного будинку) в Єдиній базі даних звітів про оцінку - у разі якщо оцінка вартості пошкодженого об’єкта нерухомого майна (оцінка вартості відновлення пошкодженого спільного майна багатоквартирного будинку) забезпечується отримувачем компенсації;

4) реєстраційний номер звіту про обстеження можливості/неможливості відновлення об’єкта нерухомого майна - у разі якщо обстеження  можливості/неможливості відновлення об’єкта нерухомого майна забезпечується отримувачем компенсації;

5) відомості про заявника.

5.     До заяви про надання компенсації додаються:

1) документ, що підтверджує право власності на пошкоджений або знищений об’єкт нерухомого майна (крім випадків якщо право власності на відповідний об’єкт нерухомого майна зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно (у тому числі його архівній складовій - Реєстрі прав власності на нерухоме майно) - у разі подання заяви власником відповідного об’єкта нерухомого майна;

2) документ, що підтверджує інвестування та фінансування будівництва об'єкта житлового будівництва щодо якого отримано право на виконання будівельних робіт та який не прийнято в експлуатацію, та документ, що підтверджує сплату грошових коштів за такий об’єкт, - у разі подання заяви громадянином України, який здійснив інвестування або фінансування будівництва відповідного об’єкта;

3) документ, що підтверджує, що громадянин України є членом житлово-будівельного (житлового) кооперативу, та викупив квартиру, інше житлове приміщення кооперативу, сплативши за відповідний об’єкт повну вартість, - у разі подання заяви членом житлово-будівельного (житлового) кооперативу;

4) документ, що підтверджує смерть власника пошкодженого або знищеного об’єкта нерухомого майна або оголошення його померлим - у разі подання заяви спадкоємцем особи, визначеної підпунктами “а” - “в” пункту 1 частини першої статті 2 цього Закону;

5) документ (документи), що підтверджує (підтверджують) пріоритетне право на отримання компенсації, - у разі наявності пріоритетного права на отримання компенсації.

Примітка: Стосовно «…у разі наявності пріоритетного права на отримання компенсації» не зовсім зрозуміло, адже вище Законодавець прописує, не допускається застосування привілеїв!!!

Документи, визначені цією частиною, засвідчуються підписом отримувача компенсації

6.     У разі якщо документи та/або інформація, визначені частиною п’ятою, цієї статті, міститься в державних інформаційно-телекомунікаційних системах, такі документи та/або інформація не подаються, а в заяві про надання компенсації зазначаються відомості з таких документів, необхідні для надання компенсації.

У такому випадку документи та/або інформація, необхідні для надання компенсації, отримуються Комісією з розгляду питань щодо надання компенсації без участі отримувача компенсації, на підставі зазначених у заяві про надання компенсації відомостей шляхом доступу Комісії з розгляду питань щодо надання компенсації до відповідних інформаційно-телекомунікаційних систем або в автоматичному режимі шляхом електронної інформаційної взаємодії інформаційно-телекомунікаційних систем через систему електронної взаємодії цих систем у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

7.   Заява про надання компенсації може бути подана за відсутності документів, визначених частиною п’ятою цієї статті, у разі їх втрати або необхідності подання документа про право на спадщину. У цьому разі отримувач компенсації може подати такі документи додатково або звернутися до Комісії з розгляду питань щодо надання компенсації з проханням сприяти у отриманні відповідних документів.

8.  У разі подання заяви про надання компенсації за відсутності документів, визначених частиною п’ятою цієї статті, обмеження щодо строку подання заяви про надання компенсації не розповсюджується на подання таких документів.

Примітка: Це також важливо, оскільки виключає компонент заангажованості, корупційності та «купи довідок»!

Дії Адміністратора центру надання адміністративних послуг, посадової особа органу соціального захисту населення, або нотаріусу у день звернення особи з метою подання заяви про надання компенсації:

1) встановлює особу та повноваження представника (у разі подання заяви представником);

2) заповнює заяву з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг;

3) роздруковує заяву та забезпечує її підписання отримувачем компенсації;

4) надає отримувачу компенсації примірник заяви, яка зареєстрована в Реєстр пошкодженого та знищеного майна.

9.     Реєстрація заяви про надання компенсації здійснюється автоматично програмними засобами Реєстру пошкодженого та знищеного майна.

10. Отримувач компенсації, який подав заяву в електронній формі, автоматично отримує повідомлення засобами  Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, зокрема засобами мобільного додатку цього порталу про реєстрацію поданої заяви про надання компенсації.

11.   Відповідальність за достовірність відомостей, зазначених у заяві про надання компенсації, та копій поданих документів несе отримувач компенсації.

 Далі буде:

-  Способи та форми надання компенсації


Матеріал по темі: "Проект Закону про компенсацію за знищене нерухоме майно (вступна частина та терміни)"

 


«НІ ВІЙНІ», «НЕТ ВОЙНЕ»,  «NO WAR»; «НІ ВІЙНІ», «НЕТ ВОЙНЕ»,  «NO WAR»; «НІ ВІЙНІ», «НЕТ ВОЙНЕ»,  «NO WAR»; «НІ ВІЙНІ», «НЕТ ВОЙНЕ»,  «NO WAR»; «НІ ВІЙНІ», «НЕТ ВОЙНЕ»,  «NO WAR» 

 

 


Теги: компенсація за пошкоджене житло, зруйноване житло, знищена нерухомість, втрата квартири, збройна агресія, переміщені особи, квартирний облік, грошова компенсація, військова агресія, реституція, надзвичайні обставини, Постанова КМУ 380, воєнний стан, Адвокат Морозов


05/04/2022

Проект Закону про компенсацію за знищене нерухоме майно (мета Закону та терміни)

 



Проект Закону про компенсацію за знищене нерухоме майно внаслідок бойових дій спричинених військовою агресією Російської Федерації (вступна частина та терміни)

На сайті Верховної Ради України з’явився текст проекту Закону України «Прокомпенсацію за пошкодження та знищення окремих категорій об’єктів нерухомогомайна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричиненихвійськовою агресією Російської Федерації».

Опис статей (вступна частина та ст.1 Законопроекту):

  • Мета Закону;
  • Терміни, які вживаються в Законопроекті

Вказаний Закон визначає правові та організаційні засади надання компенсації  за пошкодження та знищення окремих категорій об’єктів нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації з дня набрання чинності Указом Президента України від 24 лютого 2022 р. № 64 “Про введення воєнного стану в Україні”.

Примітка: Важливість вказаного визначається 1) строком відліку дії цього Закону, а саме з 24.02.22 р. ; 2) та підставами застосування, а саме внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації.

Оскільки, існує Постанова Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2013 р. N 947 «Про затвердження Порядку надання та визначення розміру грошової допомоги постраждалим від надзвичайних ситуацій та розміру грошової компенсації постраждалим, житлові будинки (квартири) яких зруйновано внаслідок надзвичайної ситуації воєнного характеру, спричиненої збройною агресією Російської Федерації» та Законопроект № 5177 «Про захист права власності та інших речових прав осіб, постраждалих внаслідок збройної агресії».

Терміни, які вживаються в Законопроекті:

  • Державний реєстр майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації (далі – Реєстр пошкодженого та знищеного майна) - єдина державна інформаційно-комунікаційна система, яка призначена для збирання, накопичення, обліку, обробки, зберігання та захисту інформації (документів) про майно, яке пошкоджене та знищене внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації, власників такого майна, компенсацію за пошкодження та знищення такого об’єкта та іншу інформацію (документи), визначену цим Законом;
  • знищені об’єкти нерухомого майна – об’єкти нерухомого майна, які знищені внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації, та відновлення яких є неможливим шляхом поточного або капітального ремонту чи реконструкції або є економічно недоцільним:

а) квартири, інші житлові приміщення в будівлі, приватні житлові будинки, садові та дачні будинки;

б) об’єкти будівництва, у яких були зведені несучі та зовнішні огороджувальні конструкції та щодо яких отримано право на виконання будівельних робіт;

в) складові частини об’єктів, визначених підпунктом “б” цього пункту, які після прийняття в експлуатацію є самостійними об’єктами нерухомого майна.

Примітка: Слід вказати, що Законодавець враховує не тільки збудовану (первину, вторинну) нерухомість, а й «законні» недобудови в яких були зведені тільки несучі та зовнішні огороджувальні конструкції.

Вказане не зовсім корелюється із судовою практикою, адже 19 березня 2018 року Верховний Суд у складі колегії суддів Першої судової палати Касаційного цивільного суду в рамках справи № 2-4435/2008, провадження № 61-1950 св 18 (ЄДРСРУ № 73029690) та Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного господарського суду 29 березня 2018 року у справі № 909/935/15 (ЄДРСРУ № 73032990) підтвердив раніше висловлену правову позицію про те, що визнання права власності на об'єкт незавершеного будівництва, не прийнятого до експлуатації, в судовому порядку нормами ЦК України чи іншими нормативними актами не передбачено.

Таким чином, прийняття вказаної норми буде сприяти всебічної компенсації фактично тільки «інвестованих» коштів в майбутній об’єкт нерухомості, який набуває свій статус тільки після введення в експлуатацію та реєстрації право власності.

  • компенсація – відшкодування майнової шкоди за пошкоджений та/або знищений об’єкт нерухомого майна, завданої внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації у спосіб, передбачений цим Законом;

Примітка: Наприклад в законопроекті № 5177 «Про захист права власності та інших речових прав осіб, постраждалих внаслідок збройної агресії» передбачалось поняття «реституція» - відновлення права власності чи іншого речового права, порушеного внаслідок збройної агресії, в обсягах, що відповідають змісту такого права до його порушення.

  • пошкоджене спільне майно багатоквартирного будинку - приміщення загального користування (місця загального користування), несучі, огороджувальні та несуче-огороджувальні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання всередині або за межами будинку, яке обслуговує більше одного житлового або нежитлового приміщення, а також будівлі і споруди, які призначені для задоволення потреб усіх співвласників багатоквартирного будинку та розташовані на прибудинковій території;

Примітка: Це взагалі новела законодавства і скоріш за все призначена для суб’єктів компенсації, таких як: об’єднання співвласників багатоквартирних будинків, управителі багатоквартирних будинків, житлово-будівельними (житловими) кооперативами, які здійснюють утримання відповідних будинків, щодо відновлення пошкодженого спільного майна багатоквартирного будинку.

  • пошкоджені об’єкти нерухомого майна – об’єкти нерухомого майна, які пошкоджені внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації, та можуть бути відновлені шляхом поточного або капітального ремонту чи реконструкції:

а) квартири, інші житлові приміщення в будівлі, приватні житлові будинки, садові та дачні будинки;

б) об’єкти будівництва, у яких були зведені несучі та зовнішні огороджувальні конструкції та щодо яких отримано право на виконання будівельних робіт;

в) складові частини об’єктів, визначених підпунктом “б” цього пункту, які після прийняття в експлуатацію є самостійними об’єктами нерухомого майна.

Примітка: Різниця з вищевказаним пунктом «знищені об’єкти нерухомого майна» у слові «знищені» та «пошкоджені», во всьому іншому вони дублюють один одного.

Надалі, термін “багатодітна сім’я” вживається в цьому Законі у значенні наведеному у Законі України “Про охорону дитинства”, терміни “учасники бойових дій”, “особи з інвалідністю внаслідок війни” вживаються у цьому Законі у значенні наведеному у Законі України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, інші терміни в цьому Законі вживаються у значенні наведеному в Цивільному кодексі України, законах України “Про публічні електронні реєстри”, «Про оборону України», «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» та інших законодавчих актах України.

 

Далі буде:

-         Стаття 2. Отримувачі компенсації;

-         Стаття 3. Подання заяви про надання компенсації.

 

 

Матеріал по темі: «Проект Закону про компенсацію за знищене нерухоме майно»

 

 

«НІ ВІЙНІ», «НЕТ ВОЙНЕ»,  «NO WAR»; «НІ ВІЙНІ», «НЕТ ВОЙНЕ»,  «NO WAR»; «НІ ВІЙНІ», «НЕТ ВОЙНЕ»,  «NO WAR»; «НІ ВІЙНІ», «НЕТ ВОЙНЕ»,  «NO WAR»; «НІ ВІЙНІ», «НЕТ ВОЙНЕ»,  «NO WAR» 

 

 


Теги: компенсація за пошкоджене житло, зруйноване житло, знищена нерухомість, втрата квартири, збройна агресія, переміщені особи, квартирний облік, грошова компенсація, військова агресія, реституція, надзвичайні обставини, Постанова КМУ 380, воєнний стан, Адвокат Морозов


Проект Закону про компенсацію за знищене нерухоме майно

 



Проект Закону про компенсацію за знищене нерухоме майно внаслідок бойових дій спричинених військовою агресією Російської Федерації

На сайті Верховної Ради України з’явився текст проекту Закону України «Прокомпенсацію за пошкодження та знищення окремих категорій об’єктів нерухомогомайна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричиненихвійськовою агресією Російської Федерації» (далі – проект Закону).

Відповідно до пояснювальної записки проект Закону розроблено з метою визначення правових та організаційних засад надання державою компенсації за пошкодження та знищення окремих категорій об’єктів нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації з дня набрання чинності Указом Президента України від 24 лютого 2022 р. № 64 «Про введення воєнного стану в Україні».

Основними новелами законопроекту є:

- визначення категорії пошкоджених та знищених об’єктів нерухомого майна та способів надання компенсації, зокрема:

а) грошової компенсації шляхом перерахування грошових коштів  на поточний рахунок отримувача компенсації;

б) об’єкта нерухомого майна шляхом фінансування його будівництва;

в) фінансування виконання будівельних робіт з відновлення пошкодженого спільного майна багатоквартирного будинку;

- врегулювання механізму подання та розгляду заяви про надання компенсації;

- визначення джерел фінансування компенсації;

- визначення основних положень щодо обліку осіб, які мають право на отримання компенсації та її надання;

- створення Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації як єдиної державної інформаційно-комунікаційної системи.

Проектом Закону пропонується, що джерелом фінансування компенсації є:

  • фонд відновлення майна та зруйнованої інфраструктури України у зв’язку зі збройною агресією Російської Федерації;
  • міжнародна технічна та/або поворотна або безповоротна фінансова допомога;
  • інші джерела, не заборонені законодавством України.

Також необхідно підкреслити, що вкрай важливим механізмом є те, що одночасно з отриманням компенсації отримувач компенсації укладає договір про відступлення державі права вимоги до Російської Федерації щодо відшкодування збитків за пошкодження або знищення об’єкта нерухомого майна, заподіяних внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації. Такий договір укладається шляхом приєднання до цього договору. Форма такого договору встановлюється Кабінетом Міністрів України.

ВИСНОВОК: Прийняття Закону забезпечить:

  • отримання громадянами України компенсації за пошкодження та знищення об’єктів нерухомого майна внаслідок бойових дій спричинених військовою агресією Російської Федерації;
  • Збільшення обсягів будівництва житла (як з нового будівництва, так і щодо виконання ремонтно-будівельних робіт);
  • Відновлення житлової інфраструктури.

 

Матеріал по темі: «Компенсаціяшкоди за знищене/пошкоджене нерухоме майно внаслідок вторгнення РФ»

 

 

«НІ ВІЙНІ», «НЕТ ВОЙНЕ»,  «NO WAR»; «НІ ВІЙНІ», «НЕТ ВОЙНЕ»,  «NO WAR»; «НІ ВІЙНІ», «НЕТ ВОЙНЕ»,  «NO WAR»; «НІ ВІЙНІ», «НЕТ ВОЙНЕ»,  «NO WAR»; «НІ ВІЙНІ», «НЕТ ВОЙНЕ»,  «NO WAR» 

 



Теги: компенсація за пошкоджене житло, зруйноване житло, нерухомість, втрата квартири, збройна агресія, переміщені особи, квартирний облік, грошова компенсація, військова агресія, реституція, надзвичайні обставини, Постанова КМУ 380, воєнний стан, Адвокат Морозов

 



04/04/2022

Військовий облік жінок з 01 жовтня 2022 року

 



Перелік військово-облікових спеціальностей , в тому числі для жінок щодо постановки на військовий облік з 01 жовтня 2022 року

Набрав чинності наказ Міністерства оборони України № 35 від 07.02.22 р., який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 21 березня 2022 р. за N 348/37684 «Про внесення змін до наказу Міністерства оборони України від 11 жовтня 2021 року N 313» (надалі – «Наказ»).

Відповідно до Наказу затверджено «Перелік спеціальностей та/або професій, споріднених з відповідними військово-обліковими спеціальностями», в тому числі після одержання яких, жінки беруться на військовий облік військовозобов'язаних, а Головнокомандувачу Збройних Сил України необхідно забезпечити взяття жінок на військовий облік з 01 жовтня 2022 року.

Перелік спеціальностей та/або професій, споріднених з відповідними військово-обліковими спеціальностями, після одержання яких жінки беруться на військовий облік військовозобов'язаних:

  • Хімія, хімічні технології та інженерія, біологія;
  • Телекомунікації та радіотехніка;
  • Інженерія програмного забезпечення, комп'ютерні науки, інформаційні системи та технології, комп'ютерна інженерія, системний аналіз, кібербезпека, мікро- та наносистемна техніка, автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології;
  • Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка;
  • Науки про Землю, географія, фізика та астрономія;
  • Харчові технології, технологія виробництва і переробки продукції тваринництва;
  • Забезпечення військ, озброєння та військова техніка, технології легкої промисловості;
  • Фізична терапія, ерготерапія, медична та психологічна реабілітація, громадське здоров'я, фізична реабілітація, промислова фармація, санітарія і експертиза;
  • Стоматологія, медицина, медсестринство, фармація, технології медичної діагностики та лікування;
  • Біомедична інженерія, біотехнології та біоінженерія;
  • Ветеринарна медицина, ветеринарна гігієна;
  • Облік і оподаткування, маркетинг, менеджмент, підприємництво, економіка, фінанси, банківська справа та страхування;
  • Видавництво та поліграфія;
  • Психологія, соціальна робота, соціальне забезпечення.

Окрім цього, перелік споріднених професій:

  • Професіонали в галузі наук про життя та медичних наук, професіонали в галузі медицини (крім медичних сестер), професіонали в галузі лікувальної справи, професіонали в галузі стоматології, наукові співробітники (стоматологія), стоматологи, професіонали в галузі фармації, провізори, професіонали в галузі медико-профілактичної справи, наукові співробітники в галузі медико-профілактичної справи, інші професіонали в галузі медицини (крім сестринської справи та акушерства), допоміжний персонал у галузі сучасної медицини, фізіотерапії, фармації (крім медичних сестер), медичні асистенти, дантисти-асистенти, фізіотерапевти та масажисти, фармацевти, інші асистенти професіоналів в галузі сучасної медицини (крім медичних сестер);
  • Професіонали в галузі патології, токсикології, фармакології, фізіології та епідеміології, патологи, токсикологи, фармакологи, фізіологи та епідеміологи, наукові співробітники (лікувальна справа), лікарі, фахівці в галузі медико-профілактичної справи, професійні медичні сестри та акушерки, професіонали в галузі сестринської справи та акушерства, медичні сестри та акушерки, гігієністи, окулісти та оптики, медичні сестри та акушерки, що асистують професіоналам, помічники професіоналів-акушерів;
  • Оператори медичного устаткування, робітники, що обслуговують устаткування з виробництва фармацевтичних продуктів та косметичних засобів, керівники підрозділів в охороні здоров'я;
  • Професіонали в галузі ветеринарної медицини, ветеринари, асистенти ветеринарів, допоміжний персонал у галузі ветеринарії;
  • Менеджери (управителі) на пошті та зв'язку, службовці, що зайняті на пошті та подібними роботами;
  • Кухарі;
  • Перекладачі та усні перекладачі.

Також затверджено перелік спеціальностей та/або професій, споріднених з відповідними військово-обліковими спеціальностями:

  • Державна безпека
  • Транспортні технології (за видами)
  • Автомобільний транспорт
  • Річковий та морський транспорт, гідротехнічне будівництво, водна інженерія та водні технології, суднобудування
  • Будівництво та цивільна інженерія, архітектура та містобудування, геодезія та землеустрій
  • Хімія, хімічні технології та інженерія, біологія
  • Авіаційний транспорт, авіаційна та ракетно-космічна техніка
  • Авіоніка
  • Телекомунікації та радіотехніка
  • Інженерія програмного забезпечення, комп'ютерні науки, інформаційні системи та технології, комп'ютерна інженерія, системний аналіз, кібербезпека, мікро- та наносистемна техніка, автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології
  • Електроніка
  • Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка
  • Науки про Землю, географія, фізика та астрономія
  • Харчові технології, технологія виробництва і переробки продукції тваринництва
  • Забезпечення військ, озброєння та військова техніка, технології легкої промисловості
  • Металургія, матеріалознавство, прикладна фізика та наноматеріали
  • Деревообробні та меблеві технології
  • Фізична терапія, ерготерапія, медична та психологічна реабілітація, громадське здоров'я, фізична реабілітація, промислова фармація, санітарія і експертиза
  • Стоматологія, медицина, медсестринство, фармація, технології медичної діагностики та лікування
  • Біомедична інженерія, біотехнології та біоінженерія
  • Ветеринарна медицина, ветеринарна гігієна
  • Облік і оподаткування, маркетинг, менеджмент, підприємництво, економіка
  • Публічне управління та адміністрування, право, міжнародне право, міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії, математика, прикладна математика, статистика
  • Фізична культура, спорт і туризм
  • Цивільна безпека, правоохоронна діяльність
  • Фінанси, банківська справа та страхування
  • Інформаційна, бібліотечна та архівна справа, історія та археологія
  • Журналістика, професійна освіта (за спеціалізацією), спеціальна освіта
  • Психологія, соціологія, політологія, соціальна робота, соціальне забезпечення
  • Музичне мистецтво, сценічне мистецтво, менеджмент соціокультурної діяльності
  • Видавництво та поліграфія
  • Залізничний транспорт
  • Готельно-ресторанна справа
  • Теплоенергетика, гідроенергетика, енергетичне машинобудування, галузеве машинобудування, електроенергетика, електротехніка та електромеханіка, атомна енергетика, гірництво, нафтогазова інженерія та технології, прикладна механіка
  • Пожежна безпека

Та споріднені професії 76 найменувань, серед яких: приватні детективи, інспектори правоохоронних органів та фахівці із дізнання, інкасатори, працівники фільмо-, фоно-, фототек, керівники фінансових, бухгалтерських, економічних, юридичних та адміністративних підрозділів та інші керівники, менеджери (управителі) з права, бухгалтерського обліку, судді, інші професіонали в галузі правознавства, прокурорського нагляду, правосуддя та правоохоронної діяльності, судові секретарі, виконавці та розпорядники та багато ін.

 

Матеріал по темі: «Загальні заходи правового режиму в умовах воєнного стану»

 

 

«НІ ВІЙНІ», «НЕТ ВОЙНЕ»,  «NO WAR»; «НІ ВІЙНІ», «НЕТ ВОЙНЕ»,  «NO WAR»; «НІ ВІЙНІ», «НЕТ ВОЙНЕ»,  «NO WAR»; «НІ ВІЙНІ», «НЕТ ВОЙНЕ»,  «NO WAR»; «НІ ВІЙНІ», «НЕТ ВОЙНЕ»,  «NO WAR»


02/04/2022

Поводження з військовополоненими

 


Здійснення заходів (тримання, переміщення) щодо поводження з військовополоненими

Відповідно до пояснювальної записки вбачається, що метою прийняття Закону України “Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування питань, пов’язаних із військовополоненими в особливий період”  № 2158-IX від 24.03.2022 р. є врегулювання окремих правових аспектів здійснення заходів щодо поводження з військовополоненими.

Вказаним вище нормативно – правовим актом доповнено Закони України “Про оборону України”, “Про Збройні Сили України”, “Про Військову службу правопорядку у Збройних Силах України” положеннями, якими передбачено конкретизовано правовий статус військовополонених, розмежовано діяльність центральних та інших органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій у сфері оборони щодо організації поводження з військовополоненими.

Так, для цілей цього Закону під військовополоненими розуміються особи, які мають право на цей статус відповідно до статті 4 Женевської конвенції про поводження з військовополоненими від 12 серпня 1949 року, тобто особи, які потрапили в полон до супротивника й належать до сторони конфлікту (узагальнено ) та статті 44 Додаткового протоколу до Женевських конвенцій від 12 серпня 1949 року, що стосується захисту жертв міжнародних збройних конфліктів (Протокол I), від 8 червня 1977 року.

Також, внесені зміни до статті 11 Кримінально-виконавчого кодексу України, якою передбачено можливість у разі необхідності в межах однієї виправної колонії створювати сектори з різними рівнями безпеки, а також сектори для тримання осіб, узятих під варту, за умови забезпечення ізоляції від засуджених, які тримаються у цій установі.

Зокрема зазначено, що під час дії воєнного стану в Україні у зв’язку з неможливістю доставлення військовополонених безпосередньо до табору для тримання військовополонених, з метою забезпечення їхнього життя та здоров’я такі особи можуть тимчасово перебувати в дільницях для тримання військовополонених, утворених у виправних колоніях мінімального рівня безпеки із загальними умовами тримання, середнього та максимального рівнів безпеки. Військовополонені, які перебувають у дільницях для тримання військовополонених, переміщуються до табору для тримання військовополонених, як тільки таке безпечне переміщення стане практично можливим.

ВИСНОВОК: Таким чином, вказаний Закон буде сприяти належній організації заходів поводження з військовополоненими в умовах військової агресії Російської Федерації проти України.

 

Матеріал по темі: «Загальні заходи правового режиму в умовах воєнного стану»

 


«НІ ВІЙНІ», «НЕТ ВОЙНЕ»,  «NO WAR»; «НІ ВІЙНІ», «НЕТ ВОЙНЕ»,  «NO WAR»; «НІ ВІЙНІ», «НЕТ ВОЙНЕ»,  «NO WAR»; «НІ ВІЙНІ», «НЕТ ВОЙНЕ»,  «NO WAR»; «НІ ВІЙНІ», «НЕТ ВОЙНЕ»,  «NO WAR»

 


Підвищення кваліфікації Адвоката 2023 р.

Сертифікат підвищення кваліфікації Адвоката 2023 р.